úterý 26. května 2015

John Green - Papírová města | miniRecenze

Název - Papírová města
Originální název - Paper Towns
Autor -John Green
Počet stran - 288
Žánr - Literatura světová - Romány
Vydání ČR - Knižní klub, 2014


Po úspěchu románů Hvězdy nám nepřály a Hledání Aljašky vychází nyní v českém překladu další dílo veleúspěšného autora Johna Greena, který si i u nás bleskurychle získal početný fanklub. Hrdinou je Quentin Jacobsen, normální, tak trochu bojácný kluk, který má od dětství rád nespoutanou Margo. Ta mu pak jednoho dne nečekaně zaklepe na okno a vtáhne ho do podivuhodného dobrodružství. Když dívka další dny ve škole chybí, Quentin začne pátrat a brzy si uvědomí, že pro něj zanechala určité stopy. Znal vlastně Margo? A co jsou papírová města, s nimiž se nyní stále setkává? Oblíbený autor přináší brilantní příběh nabitý upřímnými emocemi, který nenechá čtenáře chladným.




Jakmile se mi dostala tato kniha do rukou, začala jsem okamžitě číst. Potom jsem ale knihu musela na několik měsíců, kvůli školy, odložit. Nechtěla jsem. Ale jinak to nešlo. Jakmile jsem se ale do knihy pustila znovu, už jsem se od ní nemohla odtrhnout.
První část mě bavila asi nejvíce. Margo s Quinem zažijí za jednu noc spoustu dobrodružství. Margo jsem si oblíbila. Líbí se mi, jak se do všeho hned vrhne a neohlíží se na ostatní. Quina jsem si také oblíbila. Ale postavu, kterou jsem naprosto milovala, byl Ben. Jeho hlášky neměly chybu a já se občas musela smát i hodně nahlas.
Druhá část mi přišla z celé knihy nejnudnější. Nic moc se tam nedělo, ale i tak jsem se přes ni dostala.
Třetí část už byla hlavně o tom, jak se všichni vydali hledat Margo. Vtipná ale zároveň lehce dramatická cesta autem. A to mě bavilo. 

I přes nudnější druhou část ale musím dát pět hvězdiček. John patří mezi mé nejoblíbenější autory. Líbí se mi jeho myšlenky, které dává do knížek - jeden z důvodů, proč pět hvězdiček. Za ten konec bych mu nejraději řekla pár nehezkých slov. Ale to proto jsou jeho knihy tak úžasné.

Ke konci července čekejte v kinech filmovou adaptaci této knihy. Já se na ni neskutečně těším a už jen odpočítávám dny.


Žádné komentáře:

Okomentovat